tirsdag 2. juli 2013

Firekantet lue

Så måtte jeg også prøve en av disse søte firekantete luene, men siden jeg ikke hadde noen oppskrift ble det ut av eget hode. Fant ut at å bruke Mariusmønsteret ikke var så dumt siden den skulle inngå i dåpsgaven. Men jeg hadde lyst til å gjøre en liten vri på den og da var det litt gøy å bruke motorsykler.

Jeg la opp 108 masker på pinner nr. 3 med Sandnes Lanett babyull garn og strikket 15 omganger vrangbord, 2 rett og 2 vrang.
Så tok jeg som sagt utgangspunktet i Mariusmønsteret. Men istedenfor å strikke kryssene satte jeg inn disse motorsyklene;
 Motorsyklene går over 3 kryss i Mariumønsteret, derfor ble det 4 motorsykler rundt denne luen. Og da satte jeg to og to mot hverandre.
Etter motorsyklene fulgte jeg mønsteret til Marius igjen og strikket mønster så langt som jeg syntes passet på luen. På denne luen ble det da hele mønsteret og jeg avsluttet med 12 omganger rødt.
For å sette en ekstra spiss på den lagde jeg to pomponger og satte på i hvert hjørne;
Og luen ble jo riktig så søt på lille Mathias og han smilte stort da han ble brukt som modell på farmor sitt fang;
Mathias er her på bildet nesten 3 måneder, men han kan bruke luen i mange måneder fremover da størrelsen jeg strikket ble ca. 9 måneder og 12 måneder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar