fredag 21. juni 2013

Marius-pulsvanter

Og så var det det aller siste av garnet som var igjen etter både dåpsgave, ølvott, brusvott og tøfler, så da passer det jo fint å lage noe til mammaen av dåpsbarnet også. Så hvorfor da ikke et par pulsvanter?
Fant denne oppskrifta i Mariusboka også. Men igjen hadde jeg ikke garnet som stemte overens med oppskriften.
I boka bruker de garn fra Sandnes ved navnet Mini Alpakka, men jeg buker da altså fortsatt Sandnes Garn, Lanett Babyull som har en strikkefasthet på 31 masker over 10 cm på pinne 2,5. Men som sagt har jeg ikke det rette garnet så jeg bruker pinne 3.
Jeg la opp 48 masker på vrangborden og ikke det som står i oppskriften, men jeg strikker like lang vrangbord som det står i boka. Og jeg strikker også denne gangen med 2 rett og 2 vrang til forskjell fra boka, da jeg som sagt synes den vrangborden blir finere en med  rett og 1 vrang.
Så strikket jeg 2 omgang rett for å så strikk første mønster etter oppskriften i boka.
Siste omgang før krysset øker jeg 6 masker til 54 masker og herfra følger jeg oppskrifta i boka hele veien til toppen.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar