mandag 24. juni 2013

En dåpsgave ble til.

Så 1 april 2013 kom en liten velskapt gutt til verden. Søskenbarnet mitt ble stolt pappa for første gang og 23 juni 2013 var det på tide å feire dåpsdagen hans.
Isteden for å gå ut og kjøpe gave, bestemte jeg meg for å lage noe til han. Så da ble det til å ta fatt på strikkepinnene igjen. Garnet jeg har brukt er Lanett Babyull  fra Sandnes og jeg har brukt pinner nr. 3 på alt. Tanken var først en Mariusdress, men med tiden økte gaven i størrelse.
Begynte med genseren;
Så ble det en bukse;
Og så klart til en kald vinter trenger en liten kropp sokker også;
Og så klart også ett par votter;
Og ikke minst trenger han en liten lue med øreklaffer;
Og så hadde jeg mere garn en hva jeg trodde og da ble det like greit en lue til, den ble inspirert av Mariusmønsteret. Men jeg lagde den med noen tøffe motorsykler isteden;
Og ennå hadde jeg igjen litt blått garn, så da tenkte jeg at ett par søte tøfler også gjorde seg godt til alt dette;
Så slik ble nå en dåpsgave laget.

Nå var det bare å finne noe fint å skrive i dåpskortet da og jeg fant dette søte dikte;

Et lite under kom til verden,
hele 9 måneder tok denne ferden.
Dette lille under var en velskap gutt
og u hjemmet ble det stor salutt.
En ubeskrivelig kjærlighet,
så ren og full av ærlighet.
Det ble til ære og gav
og Mathias ble hans vakre navn.
Så Mathias velkommen til verden du lille skatt
og lykke til deg når du nå på livet tar fatt.

Til lykke med dåpsdagen Mathias, ønsker deg alt godt i fremtiden.

Da er dåpen over og dåpsbarnet sine foreldre hoppet opp og ned i glede over gaven, så jeg må si dåpsgaven ble en suksess! Var gøy å se hvor glad de ble. :-)

1 kommentar: