fredag 28. juni 2013

Cupid - Engle pute

Jeg fant dette søte mønsteret av en Cupid eller engel på Pintrest (avhengig av hva en selv vil kalle den) her for en stund siden.
Og jeg tenkte den kunne gjøre seg fin på en pute. Men hadde litt lyst å lage en annen vri på den en kun det mønsteret jeg fant. Så jeg lagde det om litt med ett rute mønster og satte inn navnet og fødselsdato og årstall til "tantebarnet" mitt.
Utstyret til puten kjøpte jeg på garnbutikken Snertne Sneller på Sunndalsøra. Det ble til at jeg brukte rundpinne 5,5 og garnet Karisma fra Drops, det har en strikkefasthet på 21 masker over 10 cm. Puten ble tilsammen 45 x 45 cm. stor.
Her ser dere hvordan mitt mønster ble. Jeg måtte tegne det over to ruteark, så det er en topp og en bunn på mønsteret.

Topp;
 
Bunn;
 Her ser dere fremsiden på puten;
 
Jeg synes det ble litt mye å ha navn og dato/årstall på begge sider, så jeg brukte kun engelen på baksiden;

3 kommentarer:

  1. Hei, for en fantastisk flott blogg du har. Du er utrolig dyktig. Tusen takk for at du deler oppskrifter. Jeg har printa ut oppskrifta på reveluen og tenker jjeg starter med den allerede i morgen.

    SvarSlett