fredag 28. desember 2012

Marius i julegaver.

Da er julaften over så nå kan jeg vise fram hva jeg laget i julegaver i år. Etter den første mariustunikaen jeg laga, ble jeg litt inspirert. Så to uker før jul bestemte jeg meg for å lage to plagg til i mariusmønster. Denne gangen ble det nok en tunika til i størrelse ca 9-10 år, denne fikk jeg til greit. Men skal være ærlig å si at jeg slet litt mere med vesten i størrelse 9-10 år, jeg har nemlig aldri før strikka mønster frem og tilbake før. Men skal vel kanskje ikke klage, da begge plagg faktisk ble ferdig på litt under to uker.
Her ser dere tvillingene Ivan og Vanja i de ferdige julegavene.
Vanja likte faktisk sin så godt at dagen etterpå lurte hun på om hun kunne få gå med tunikaen da også. :-)

Etter at disse to ble ferdig hadde jeg dessuten igjen litt garn. Og siden søsteren min ble tante for en liten stund siden til ei jente ved navnet Albertine, var det da likså greit å begynne på en tunika til henne også med nøstene som ble til overs. Det bildet kommer senere, da den ikke helt er ferdig ennå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar