fredag 17. august 2012

Grønnsletta / Vassdalen

Sunndalen har mange fine turområder og veldig mange av dem har jeg ikke vært på. Så i går tenkte jeg at dagen var kommet for å endelig komme meg opp på Grønnsletta (en grønn flekk ett stykke oppi fjellet). Har nå i disse dager hørt at det egentlig ikke kalles Grønnsletta, men at navnet vist nok er Vassdalen. Vet ikke helt hva som er rett jeg, men jeg har i allefall vokst opp med at navnet er Grønnsletta. Så da kaller jeg den grønne flekken for Grønnsletta. Det var en varm dag å gå på, men tanken var at jeg i allefall skulle komme meg opp dit en gang om ikke annet.
Så da var det bare å tråkke i vei da, her er ett bilde før jeg kom helt inn i bare skog;
Så var det bare og vandre videre oppover. Kom til slutt opp til ett skilt hvor det sto Toppen på. Denne stien fører vist nok opp til selve Hammertoppen;
Men jeg skulle videre på denne stien. Lurert mange ganger på om jeg kom fram for jeg følte jeg bare så skog, og at jeg aldri kom opp på noe topp;
Men etter ca. en time med vandring kom jeg opp på toppen. Svett, men blid og fornøyd. Og litt stolt for at jeg faktisk kom meg opp. :-)
Her er noen flere bilder av en flott utsikt.

Skrev meg også inn i boka for første gang;

Som dere ser står det Vassdalen på boka og Grønnsletta er streka over.Men jeg kaller det som sagt for Grønnsletta jeg.
Grønnsletta er på 400 meter oppi fjellsiden "Hammertoppen", vet ikke helt om det er det fjellet heter. Men det er det navnet jeg har hørt folk har brukt.
Det er en veldig fin tur opp dit, men bratt og enkelte kan det være litt vanskelig å komme seg opp. Men det går helt greit bare en finner en grein eller en stein og holde seg fast i. Jeg synes turen opp gikk greit, selv om det var der det var mest slit. Mens turen ned føltes veldig bratt enkelte plasser og det var da litt vanskelig å gå. Om jeg kommer til å gå opp dit igjen vet jeg ikke, men det er helt klart en fin tur å i allefall ha gått en gang i sitt liv.

2 kommentarer:

  1. Fin tur opp og nydlig utsikt over byen ,,, men tips til andre som skal opp ,,,,ta samme sti ned igjenn , det gjorde ikke vi og det var litt av en tur og gå uten noen merker og gå etter.
    Runar,Astrid og Aleksander fra Notodden.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, ja kan være litt vanskelig å finne frem visst en ikkje følger stien og i tillegg ikkje e vokse opp med Sunndalsfjella. Men allikevel ein fantastisk tur, er også å regne som stikk ut i år. Så har tenkt med opp ein dag igjen e også.

      Slett